Soft Skills Gap

Soft Skill GAPS

pencils-1820407_1920

Succesul la locul de muncă se datorează în proporție de 85% soft skills și people skills  

 

În urma unui studiu realizat de Universitatea Harvard, Fundația Carnegie și Stanford Research Center s-a ajuns la concluzia că 85% din succesul la locul de muncă se datorează soft skills și people skills și doar 15% din succes poate fi atribuit abilităților și cunoștințelor tehnice, cunoscute și ca technical/hard skills.

Cercetările în acest domeniu nu sunt noi, ele datează de la începutul sec. XX  însă pentru mai bine de 100 de ani nu li s-a acordat prea multă atenție. Astfel, în prezent ele au devenit mai critice decât oricând, deoarece organizațiile se străduie să găsească modalități semnificative de a rămâne competitive și de a fi productive.

De ce soft skills sunt importante

Organizațiile și locul de muncă au evoluat într-o dinamică interpersonală iar felul în care muncim, cerințele și nevoile de interacțiune la locul de muncă au făcut ca în ultima vreme aceste soft skills să devină din ce în ce mai solicitate forței de muncă de astăzi. Deși au devenit larg cunoscute, mulți oameni continuă să intre în organizații fără ele, mai ales cei aflați la început de carieră. Astăzi, este din ce în ce mai evident că nu este suficient să fim doar foarte bine instruiți și să avem foarte bine dezvoltate abilitățile tehnice fără a dezvolta și abilități soft.

Rolul soft skills și relațiile interpersonale

Rolul soft skills este acela de a favoriza și ușura relațiile interpersonale facilitând comunicarea și colaborarea eficientă. Lucrul în echipă, leadership-ul, comunicarea sunt susținute de dezvoltarea de soft skills. Deoarece fiecare este un element esențial pentru succesul organizațional și personal, dezvoltarea acestor abilități este crucială în perioada actuală.

Soft Skills Gap – cum s-a ajuns la acest decalaj

Pentru mai bine de 100 de ani nu s-a acordat atenție nevoii de a dezvolta soft skills, școala, indiferent de nivel, și-a asumat rolul de a dezvolta technical skills, fără a acorda nici cea mai mică atenție dezvoltării de soft skills. Așa s-a ajuns să constatăm că astăzi, avem de-a face cu Soft Skills Gap, adică forța de muncă are o mulțime de abilități tehnice, adică technical skills, dar are lipsă acută de soft skills. Soft skills acompaniază technical skills și susțin organizația să-și folosească și să beneficieze pe deplin de expertiza tehnică.

Cum se manifestă în organizații lipsa de soft skills

• Organizația are capacitatea de a atrage clienți însă există incapacitatea de a-i păstra.

• Organizația recrutează noi angajați însă se confruntă din ce în ce mai mult cu fluctuația de personal, practic există incapacitatea de a păstra angajații.

• Incapacitatea organizației de a crește lideri din interior, pentru că organizația are manageri și nu dezvoltă lideri

toate acestea au la bază lipsa de soft skills.

Practic, ori de câte ori o organizație sau un departament nu reușește să valorifice multitudinea de de cunoștințe, experiența și competența echipei, atunci este recomandabil să se evalueze nivelul de comunicare și abilitățile interpersonale care lipsesc în organizația sau departamentul respectiv. Adesea când o organizație se confruntă cu astfel de situații este în principal o lipsa de soft skills și este indicat să se facă Skill GAP Analysis/Assessment pentru a determina nevoile de training individuale și de echipă.

Cum îți afectează carierea lipsa de soft skills

Dacă simți că stai pe loc profesional și nu evoluezi, dacă acea promovare pe care erai aproape sigur/ă că o meriți nu ai primit-o, dacă relațiile tale la locul tău de muncă nu sunt așa cum ți le dorești, fă-ți un inventar al soft skills.

Cu soft skills bine dezvoltate, vei avea conversații mai bune, te vei bucura de mediul în care lucrezi și îți vei crea o relație mai strânsă cu colegii și echipa ta.

Devine important să recunoști rolul esențial al soft skills pentru cariera și activitatea ta profesională și să începi să ți le dezvolți pentru a putea face față cerințelor de performanță din ce în ce mai ridicate și pentru a te poziționa ca ”talent” în organizația ta.

Close Menu