Cum să îți depășești vulnerabilitățile [3/3]

Cum îți depășești vulnerabilitățile [3/3]

Articol în 3 părți: Partea [2/3], Partea [1/3]

Pasul 3

Identifică modul în care crezi că lumea te vede față de cum îți dorești să fii văzut.

Acest lucru mai este cunoscut și sub numele de ”deconectare” și adesea există o mare diferență în modul în care mintea noastră percepe aceste lucruri.

self image

Ai putea crede că acțiunile tale reflectă dorințele tale conștiente, ceea ce este foarte rar cazul.

De exemplu, poate dorești să fii iubit și apreciat de cei din grupul tău, însă aceștia te percep ca dificil datorită nemulțumirilor și criticilor tale constante precum și a modului în care interacționezi cu ei.

Ia-ți un moment și fă o verificare rapidă pentru a determina dacă modul în care vrei să fii perceput de cei din jurul tău reflectă modul în care ei te văd de fapt.

Apoi, identifică-ți starea de spirit atunci când există o contradicție între modul în care dorești să fii văzut și modul în care ești de fapt văzut.

Când prietenii tăi te consideră dificil, ești de acord cu ei și, în consecință, validezi punctul lor de vedere? Îi eviți pe cei care nu sunt de acord cu tine?

Cum te simți atunci când acționezi într-un anumit mod pentru a-ți atinge un anumit scop și de fapt nu reușești?

Poate că îți dorești ca cei din echipa ta să te perceapă ca pe un manager grijuliu, motiv pentru care îi verifici tot tipul de ajungi să faci micro management. Astfel te transformi într-o persoană cu care se lucrează greu și majoritatea celor din echipa ta își caută un alt loc de muncă.

În același timp intenția ta este de a arăta că îți pasă și că îți dorești să îi ajuți.

Scrie cele 3 situații:

  1. ____________________
  2. ____________________
  3. ____________________

Acest al treilea pas vine să te ajute să înțelegi că există o mare diferență între întențiile și acțiunile tale și de aici apar o mulțime de probleme. Aceste deconectări sunt ascunse adânc în subconștientul tău și foarte rar ajungi să le percepi conștient.

De obicei le regăsești acolo unde apar frustrări, nefericire și lipsa satisfacției în ceea ce faci.

Acordă atenție la dialogul tău interior negativ, la acele lucruri la care te referi în termeni negativi; acolo poate fi vorba de o deconectare care creează problema.

Când identifici acest lucru, gândește-te la situația sau interacțiunea cu care te confrunți și dacă comportamentul tău reprezintă cu adevărat intențiile tale. Sunt acestea aliniate?

 

Concluzie -Food4Thoughts

Acum, îți propun să te uiți la cele 9 situații pe care le-ai identificat și să cauți cu atenție corelațiile dintre acestea, punctul sau punctele comune.

Există o temă comună? Un personaj comun? Un loc sau un context care se repetă?

Notează-ți toate punctele comune și modelele pe care le observi din examinarea răspunsurilor tale la cei trei pași ai acestei provocări.

Acest pas final este vital pentru a înțelege ce este îngropat în trecutul tău și care nu îți mai servește. Concentrează-te pe temele care se repetată, cum ar fi familia sau munca, și scrie mai jos ce îți dezvăluie.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Dacă îți dorești o schimbare semnificativă și permanentă, este nevoie să fii dispus să accepți acele lucruri care sunt mai greu de suportat.

Factorii emoționali negativi care îți îngreunează viața și îți provoacă nefericire vor ieși la suprafață. Chiar dacă este dureros să accepți ceea ce devine evident, acum ai șansa să folosești noua înțelegere pentru a face alegeri benefice și să te transformi, devenind cine îți dorești să fii.

Dacă procesul de identificare ți se pare un pic mai anevoios, nu te panica și nu abandona. Scopul acestui exercițiu este de a începe să creeze conștientizări. Dacă nu poți să identifici momente din trecut începe să acorzi atenție de acum încolo comportamentului tău și când se întâmplă una dintre situațiile din exercițiu, mergi și completează la pasul aferent.

Important este să învăți să recunoști momentele în care trăiești nemulțumire, furie sau frustrare și astfel vei începe să identifici ce te face vulnerabil pentru a lua apoi măsurile corespunzătoare.

Important este că ai început acest proces de conștientizare care te va ajuta să te eliberezi de tot ce ți-a controlat comportamentul și te-a sabotat fără ca măcar să fii conștient/ă.

Sfârșitul articolului.

Lead Yourself!

Close Menu